۰

تاثیر کاهش قیمت نفت بر دزدی دریایی

براساس آمار انجمن بین المللی مبارزه با دزدی دریایی ؛ کاهش بهای نفت و افزایش تقاضا برای آن در جنوب شرق آسیا، دزدی دریایی را به بالاترین میزان رسانده است.
تاثیر کاهش قیمت نفت بر دزدی دریایی
به گزارش «ميزنفت» به نقل از مانا، کشتی های تانکر کوچک بیش از دیگر انواع کشتی ها طعمه دزدان دریایی می شود که دلیل آن فقدان تجهیزات امنیتی لازم در این کشتیهاست.

از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد سرقت 20 هزار و 270 تن سوخت به ارزش 10 میلیون دلار بودیم. افزایش دزدی دریایی بیش از همه در ماه ژولای سال جاری خودنمایی کرد.

بر اساس آمار انجمن بین المللی مبارزه با دزدی دریایی (ReCAAP)، میزان دزدی های دریایی درماه ژولای سال 2015، با 106 فقره حمله 18 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال 2014 نشان می دهد. 

بزرگ ترین میزان دزدی سوخت در سال جاری به کشتی حمل محصولات نفتی Lapin مربوط می شود که در جریان حمله، دو هزار تن سوخت آن به سرقت رفت.

کشتی Joaqvim متعلق به کشتیرانی سنگاپوری، آخرین مورد دزدی دریایی محسوب می شود که دزدان دریایی سوخت این کشتی را به ارزش 700 هزار دلار به سرقت بردند.

11 درصد کل دزدی های دریایی در آب های مالزی و اندونزی اتفاق می افتد.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در تنگه سنگاپور شاهد 13 فقره دزدی دریایی بودیم. این دزدی ها اغلب در نواحی شلوغ و جایی که ورود به کشتی ها آسان تر است اتفاق می افتد.
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 7981
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *