۰
چرا اوباما خوشحال است؟

خوشبخت ترین رئیس جمهور امریکا

کاهش بهای نفت می تواند موجب افزایش محبوبیت باراک اوباما رئیس جمهور امریکا شود. در واقع کاهش تاریخی بهای نفت خام می تواند زمینه را برای بهبود آشکار وجهه باراک اوباما در داخل آمریکا و خارج این کشور فراهم کند.
خوشبخت ترین رئیس جمهور امریکا
به گزارش «ميزنفت»، پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر در گزارشی به قلم کولین کمپبل با عنوان " چرا کاهش بهای نفت دقیقا همان چیزی است که اوباما نیاز دارد " می نویسد : 

کاهش بهای نفت می تواند موجب افزایش محبوبیت باراک اوباما رئیس جمهور امریکا شود. در واقع کاهش تاریخی بهای نفت خام می تواند زمینه را برای بهبود آشکار وجهه باراک اوباما در داخل آمریکا و خارج این کشور فراهم کند.
جرالد سِیب از روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در این خصوص می گوید حتی باراک اوباما احتمالا با این موضوع موافق است که ۲۰۱۴ سال دشواری برای وی بوده و بی تردید وی از نشانه هایی که به واسطه آن بتواند در سال ۲۰۱۵ نفس راحت تری بکشد ، استقبال می کند که یکی از این نشانه ها می تواند کاهش بهای نفت باشد. 

وی می گوید کاهش بهای نفت می تواند منافع داخلی و خارجی برای دولت اوباما داشته باشد. قیمت بالای بنزین در آمریکا که ناشی از بهای بالای نفت است برای بسیاری از مصرف کنندگان آمریکایی موضوع خوشایندی نیست و بسیاری از کشورهایی که از بهای پایین نفت لطمه می بینند می تواند در فهرست دشمنان جغرافیای سیاسی آمریکا قرار داشته باشند. 

وی در ادامه می گوید منافع کاهش جهانی بهای نفت بر اقتصاد آمریکا روشن است.کشورهایی که بیشترین لطمه را از کاهش بهای نفت می بینند از ایران و سوریه گرفته تا روسیه و ونزوئلا از نظر آمریکا در فهرست کشورهای سرکش قرار دارند ، حال آن که بسیاری از کشورهایی که به لحاظ راهبردی و اقتصادی به طور آشکار از این مسئله ذینفع هستند همچون اردن ، مصر ، ژاپن و اسرائیل در فهرست کشورهای مطلوب آمریکا قرار دارند. 

یک مقام دولتی بلند پایه آمریکا در این خصوص به وال استریت ژورنال گفته است تاثیر کاهش بهای نفت در روسیه " بسیار زیاد " خواهد بود ؛ کشور صادر کننده نفتی که بر سر موضوع اوکراین بسیار با آمریکا درگیر بوده است. 

این مقام افزود آنها ممکن است به سوی رکود حرکت کنند. دولت روسیه ممکن است مجبور به قطع حمایت مالی خود از جدایی طلبان اوکراینی شود. 

جرالد سیب تاکید کرد اوباما نیز به منافع این موضوع در خاور میانه می نگرد جایی که کاخ سفید امیدوار به مذاکره با ایران برای مهار برنامه هسته ای این کشور در ازای پایان بخشیدن به تحریم های اقتصادی آن است. شبه نظامیان گروه دولت اسلامی عراق و شام " داعش " نیز از فروش نفت برای تامین مالی فعالیت های خود در عراق و سوریه استفاده می کنند. 

وی گفت وضع ایران نیز کاملا مشابه است و از نقطه نظر آمریکا چنین وضعی کاملا به موقع ایجاد شده است. دولت اوباما شاید سه ماه برای تحت فشار قرار دادن ایران برای دستیابی به توافق بلند مدتی که برنامه هسته ای این کشور را محدود می کند، فرصت دارد. تنها فشار اقتصادی امکان فکر کردن به چنین توافقی را فراهم آورد و کاهش درآمدهای نفتی ایرانیان اکنون می تواند فشارها را در چنین زمان به موقعی ، افزایش بخشد.
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب: 4321
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *